Reklam gör att man hittar trenderna
Om man är en person som är mycket modemedveten och vill följa trender, så kan man tack vare reklam hitta företag som säljer kläder, accessoarer och annat som är hett just nu. Många företag kanske redan är välkända, tack vare att de har en grafisk profil. Det är den grafiska profilen som är grund till logotypen. Logotypen är det vi ser och vet vad det är för märke. Just märkeskläder har ofta inte ett behov av att visa upp sig på samma sätt som mindre klädföretag. Alla vet ändå vilka de är. Dock för att underhålla sin egen popularitet så använder de sig av en reklambyrå för att lansera nya modeller och liknande
Våga vara unik
Även de små företag som använder sig av reklambyrårer kan komma att bli stora och kommersiella, men fördelen med att de håller sig mindre, är att man kan hitta unika saker hos dem. Stora klädkedjor gör att många handlar av dem vilket leder till att alla går klädda i samma saker. Om man som individ vågar vara unik och annorlunda, så är det en form av trendighet det med. Jag vet många vänner som vägrar köpa mode, eller märkeskläder som sägs vara inne nu. De har en egen stil, genom fynd på loppisar och second hand. Det är ju en form av trend det med, men en ganska egen sådan. De kläderna hittar man inte i någon reklam eller så.